Muzička naučilica
MUZIČKA NAUČILICA je interaktivna knjiga za osnovno muzičko opismenjavanje. Deca predškolskog uzrasta mogu da je koriste uz pomoć roditelja, pedagoga i drugih odraslih osoba. Deca uzrasta od 8 godina mogu da je koriste samostalno.
To je originalna zbirka logičkih zadataka, didaktičkih igara, pesmica i priča. Čitaoce kroz nju vodi pet likova u stripu: četvoro dece-učitelja i kuca-učenik.
Ovo je JEDINA knjiga za muzičko opismenjavanje dostupna na tržištu:
- koju dete može da koristi samostalno i sa zadovoljstvom čak i ako ne zna ništa o muzici jer za rešavanje zadataka NIJE NEOPHODNA POMOĆ MUZIČARA.
- koja se oslanja na savremenu metodu učenja - UČENJE OTKRIVANJEM, polazeći od poznatog, dete spoznaje značenje simbola putem rešavanja problema, umesto putem razumevanja i pamćenj definicija.
- u čijem fokusu je RAZVIJANJE LOGIČKOG MIŠLJENJA (analogija, analiza, sinteza, apstrakcija, generalizacija...) i RAZVIJANJE KREATIVNOSTI kroz igre "komponovanja" i "improvizacije" (odabirom primera je smanjena mogućnost neuspeha prvih pokušaja samostalnog kreiranja jednostavnih melodija).
MUZIČKA NAUČILICA koncipirana je sa dvojakim ciljem:
- da bude DOSTUPNA SVIMA, bez obzira na stepen njihovog muzičkog obrazovanja
- da posluži kao VAŽNA DOPUNA prvim časovima instrumenta u MUZIČKOJ ŠKOLI. Metoda kojom se uvode pojmovi muzičkog pisma čini je atraktivnu ne samo za nastavu klavira, već i za NASTAVU SVIH INSTRUMENATA prve časove SOLFEĐA.
POSTUPNOST je velika vrednost MUZIČKE NAUČILICE. U odvojenim poglavljima obrađena su tri osnovna svojstva tona: jačina, dužina, visina i način zapisivanja ovih karakteristika. Poslenje poglavlje predstavlja sintezu stečenog znanja i ujedno prvi trenutak u kome se od deteta očekuje da istovremeno identifikuje sve tri osobine tona. U ovom poglavlju zadaci navode dete da počne da sagledava tonove kao gradivne elemente većih celina. Dete uči da sviranje podrazumeva pripremu koja se vrši kroz analizu notnog teksta. MUZIČKA NAUČILICA na taj način postavlja temelje za razvoj potrebe deteta da analitički pristupa svakoj kompoziciji - od najjednostavnijih dečijih pesmica do vrhunskih remek-dela muzičke umetnosti.